Mondial des métiers / World Skills Competition (Career Days)

Classé dans : Actualités | 0

IMG_20140207_104040IMG_20140207_101523logoRA

Comme chaque année, le lycée des métiers les Canuts a participé au Mondial des métiers, organisé par la Région Auvergne-Rhône Alpes, à Eurexpo.

En effet, le lycée est support du stand de la métallurgie et à ce titre les élèves de la section productique ainsi que leurs professeurs participent à l’animation du stand.

Le Mondial des métiers est ouvert à tous, collégiens, lycéens, étudiants, demandeurs d’emploi, etc.

Nos élèves présents sur le stand de la métallurgie renseignent le public sur les différents métiers représentés.

Cette année, le Mondial des métiers a accueilli près de 110 000 personnes.

Like every year, the Canuts vocational school has taken part into the “World Skills Competition”, organized by the Rhône-Alpes Region in the Exhibitions Park Eurexpo

As a result, the school is the support of the metallurgy stand and in this regard, the students of the automated production section, as well as their teachers, take part into the stand animation.

The “World Skills Competition” is open to everyone: secondary-school students, upper and lower 6th-formers, university students, jobseekers, etc…

Our students who are on the Metallurgy Stand give information to the public about the different represented jobs.

This year, the “World Skills Competition has received nearly 110,000 people.