La nuit de l’orientation / The Study Option Night

Quatre élèves de la classe MLDS/MOREA repréparant un BAC PRO SEN ou ELEC étaient invités avec leur coordinatrice par la CCI à la 10ème Nuit de l’Orientation, le vendredi 26 janvier.

L’objectif de cette visite était de découvrir dans le site prestigieux du Palais de la Bourse, l’Espace Métiers du  Numérique, thématique à l’honneur de cette édition. Les élèves ont pu s’informer sur les débouchés dans le numérique auprès des organismes de formation professionnelle (Digital League),  des entreprises (Orange, Alteca) et des starts up présentes à ce salon. Ils ont aussi pu participer à un atelier de 45 min sur le codage d’une page internet animé par une start-up. Un après-midi très enrichissant pour remotiver des jeunes dans leur formation et préparer le post-BAC.

Four students of the group from the structure Fighting against the Dropping-out of school and the Module alternately re-preparing to Examinations were invited with their coordinator by the CCI (Chamber of Commerce and Industry) to the10th Study Option Night, on Friday, January, 26th. These students were all re-preparing System of Digital Equipment GNVQs or Electrical Engineering, Electrical Powers and Interconnected Equipment GNVQs.

The aim of this visit was to discover in the prestigious site of the Stock Market Palace, the space of the careers in Digital Technology, the theme which was in the spot light in this edition. The students could get information about the opportunities in digital technology with organizations of professional training (digital league), companies (Orange, Alteca) and start-ups which were present at the fair, they could also take part in a 45 minute workshop on web site coding, led by one of the start-ups. A very rewarding afternoon to remotivate the young people in their training and to prepare for after their diploma.

Translated by Chahla, Arthur and Kannelle, 1COM