Qu’est-ce qu’un Bac pro?

Le baccalauréat professionnel  (Bac pro) se prépare en trois ans après la troisième. Il atteste l’aptitude à exercer une activité professionnelle hautement qualifiée.

Les lycéens suivent une seconde, une première et terminale professionnelles. Si l’insertion professionnelle reste l’objectif prioritaire des élèves de baccalauréat professionnel, la poursuite d’études en BTS est possible et se développe beaucoup.

Le Lycée Les Canuts propose les formations suivantes:

What are the GNVQs ?

The GNVQs are prepared in three years after Year 4. This diploma shows the ability for a highly qualified professional activity.

The students attend a vocational Year 5, a vocational  lower and upper 6th Form and while professional integration remains the students’priority during the GNVQs years, to go on studying  a two-year technical degree (= BTS) is possible and much developed.

Les Canuts School offers the following trainings :