Colloque « lutte contre les discriminations » à Vaulx en Velin

Reconnaitre et faire face aux situations persistantes de discriminations rencontrées par les habitants des quartiers est aujourd’hui une nécessité pour faire société. De ce fait, la lutte contre les discriminations constitue un axe transversal que le lycée « Les canuts » que notre lycée travaille au quotidien en partenariat très étroit avec la ville de Vaulx-en-Velin depuis bientôt 5 années.

Ce colloque, organisé le 7 février é019 avait pour objectif de proposer des premiers éléments de constats, de présenter des expériences menées par la collectivité territoriale et des témoignages, afin de comprendre, de s’outiller et agir.

Environ 500 participants motivés et productifs sont venus trouver des réponses à leurs questions et enrichir les débats. Ils ont pu y trouver des pistes concrètes pour agir en matière de prévention des discriminations. Le tout soutenu par M. François Hollande, Mme Hélène Geoffroy, M. Xavier Potier, M. David Kimelfeld.

Les élèves du lycée « Les Canuts » et leurs enseignants étaient présent à l’accueil des participants (section GA) et à la confection et au service du buffet (section APR) qui a clos ce colloque.

Acknowledging and dealing with the persisting situations of discriminations met by the inhabitants from the neighbourhoods makes it today necessary to make the society a better place to dwell in. Therefore, the fight against discrimination is an axis that our high school has been working at daily really hard in close partnership with the city of Vaulx-en-Velin for nearly 5 years now.

The conference, held on 7th February 2019 was intended to give the first elements of reports, to present experiences lived by local authorities and testimonies, in order to understand what happened, to get equipped and to act.

Approximately 500 motivated and productive participants came to find answers to their questions and to enrich the discussions. They could find concrete initiatives to act to counter discrimination- and all this supported by Mr François Hollande, Mrs Hélène Geoffroy, Mr Xavier Potier, and Mr David Kimelfeld.

The students of the Canuts High School and their teachers were here to greet the participants ( Administration and Management GNVQs) and in the buffet service (Catering NVQs – Level 1) which put an end to the conference.

Translated by Chahla, Julia and Brinna, 1COM